איש העסקים רמי לוי

איש העסקים רמי (רחמים) לוי נולד ב-16 בדצמבר 1955, למשפחה ירושלמית שמוצאה מטורקיה. סבו של לוי הוא בין מקימי שכונת נחלת ציון אשר בבירה. אביו, מרדכי, היה לוחם בתנועת הלח"י ואמו גידלה אותו ואת חמשת אחיו. מאחר וסבל מדיסלקציה התקשה לוי במסגרת הלימודים הפורמלית ועבר לבית ספר מקצועי בגיל 14, בו עבד בתפעול מריצות בעיר העתיקה עבור העירייה עד שהתגייס לצה״ל, השתחרר ואז התחיל הסיפור.

 

מחנות בשוק למספר אחת בשוק

בשנת 1976, כאשר השתחרר לוי משירותו הצבאי, החל לעבוד בחנות קטנה ברחוב השקמה אשר בשוק מחנה יהודה. תוך תושייה והתבוננות בקהל לקוחות השוק, זיהה לוי כי לקוחות פרטיים רבים מבקשים לקנות מוצרי צריכה במחירים סיטונאיים אך אלו לא באו על מבוקשם מאחר ועסקים אלו לא מכרו ללקוחות שאינם סיטונאיים.

כך החל לוי לפתח את האסטרטגיה העסקית שלו — מכירה של מוצרי צריכה במחירים נמוכים וללא רווח. עם הזמן יצר קשרים ישירות עם הספקים והרוויח מפערי התיווך.

את חנות הענק המפורסמת שלו פתח רמי לוי בשכונת תלפיות במתכונת של חנויות דיסקאונט בשם "רמי לוי שיווק השקמה".  הרשת שגשגה ובשנת 2011 כללה 23 סניפים, והיתה השלישית בגודלה במדינה ותפסה כחמישית מנתח השוק ברשתות השיווק בירושלים.

בשנת 2007 הונפקה החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב והכנסות החברה בשנה הסתכמו בקרוב ל700 מיליון שקלים. החברה נהנתה מצמיחה מתמדת לאורך השנים וב-2009 הסתכמו מכירות החברה ב1.35 מיליארד ש"ח וב-2010 ,ב- 1.7 מיליארד שקלים.

השיטה מנצחת

הצלחתה של החברה נובעת מתפיסת עולם מהפכנית בעולם הצרכנות, השמה את הקונה במרכז תוך היענות לצרכיו. כך שלקוחות החברה נהנים מסל מוצרים רחב ומשתלם, במחירים הוגנים. חברת "רמי לוי שיווק השקמה" מקפידה על עלויות תפעול נמוכות, כדי להבטיח על היתרון התחרותי שלה ודוגלת במודל העסקה של רווח מועט מכמות גדולה של אנשים.

 

לוי הפך לאחד הגורמים בעלי החשיבות והכח בענף המזון הישראלי, וכך יכול להתחרות על מחירים ולהבטיח לצרכנים שלו מוצרים במחירים נמוכים.

גישתו המהפכנית של לוי הובילה אותו לעימותים מתוקשרים עם ספקים גדולים זכיינית קוקה-גולה בישראל שסירבה למכור לרשת רמי לוי מפחדת להפסדים, וחזרה בה לאחר שהתערב הממונה על ההגבלים העסקיים. עימותים מפורסמים אחרים התקיימו מול רשתות המזון הגדולות, בתחרות על הורדת מחירים ובמבצעים חסרי תקדים כמו קילוגרם עוף בפחות מש"ח אחד.

הישגים ועיסוקים נוספים

באוגוסט 2009 רכש רמי לוי את מפעל עוף העמק שהיה בסכנת סגירה. בשנת 2019 הקים את רמי לוי תקשורת, והפך למפעיל רשת סלולרית וירטואלית.

פעילותו של איש העסקים המצליח התרחבה לתחום הנדל"ן בישראל ובבולגריה וגם בתחום הביטוח.

לוי משמש גם כחבר מועצת העיר ירושלים, עיר מולדתו, מטעם רשימת "ירושלים תצליח" בראשות ראש העיר המכהן, ניר ברקת.

בשנת 2015, כהכרה על הצלחתו העסקית מעוררת ההשתאות, נבחר לוי להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות במעמד הר הרצל.

החזון עודנו קיים

חברת רמי לוי רואה בעצמה בעלת שליחות חברתית ולא רק כלכלית ועסקית, חשוב לה לקדם ערכים של יושר, הגינות והוגנות למכירה ברשתות המזון. לוי חרט על דגלו את האמונה כי כדי להרוויח הרבה יש לבין את צרכיו של הלקוח ולתת לו את המענה ההוגן והמתאים ביותר.

החברה שמה לדגש את הפשטות המבטיחה ללקוחות קנייה בראש שקט וללא מבצעים המתחלפים כל הזמן. הגינות היא ערך מרכזי בחברה, המשקיעה משאבים רבים לטובת שיקוף והגינות כלפי צרכניה. ערך נוסף החשוב לא פחות הוא השירות האמין והמקצועי ומעל הכל— המחיר. הגישה המאפיינת את החברה היא "רובין הוד", הנדירה בעולם העסקי בישראל, כלומר למכור במעט בכמויות גדולות וכך להשיג רווח.

מרתק לראות כיצד אדם בעל חזון עסקי והבנה אמיתית של הצרכנים בישראל הובילה אותו מבעלות של מחסן קטן בשוק מחנה יהודה לאחד מאנשיי העסקים החשובים והחזקים במדינה.

 

אולי יעניין אותך גם