נגישות

מחשבון מים

מחשבון המים מאפשר לכם להעריך את כמות המים המומלצת לצריכה יומית בהתאם לנתוני מין, משקל ומשך פעילות גופנית. התוצאה המוצגת מפרטת את כמות המים המוערכת בליטרים וכן את כמות כוסות המים אותן מומלץ לשתות.

הזנת נתונים

ט.ל.ח - השימוש במחשבונים ובמידע באחריות המשתמש בלבד ואינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

מעט מידע על: כמויות מומלצות של נוזלים

כמו שכולנו יודעים, אחוז גדול מאוד מהגוף שלנו עשוי מים. למעשה, כמעט שני שלישים מכל כמות המים שמאוחסנים בגוף האדם, נמצאים בתוך כל תא ותא בגוף, בנוזל התוך-תאי. מים נמצאים גם בתוך חדרי המוח ובתוך איברים קריטיים אחרים בגוף.

קל מאוד להבין למה רופאים ממליצים על שתיית כמות נכונה של מים כל יום. התייבשות יכולה לגרום לא רק לעלפון או לכאבי ראש חמורים, אלא עלולה להביא לכשל מערכות, פגיעה תמידית באיברים ואפילו מוות. משום כך, במיוחד במהלך פעילות גופנית, יש לשמור על שתייה קבועה.

על כמות המים המומלצת לשתיה אחראי מנגנון הצמא שלנו. לרוב, הגוף מסוגל "לומר" לנו כמה מים הוא צריך בכל רגע נתון. לעומת זאת, במהלך פעילות גופנית, קשה יותר להעריך נכונה כמה מים דרושים לנו לאורך הפעילות עצמה, ולאורך היום כולו. משום כך, מומלץ להשתמש במחשבון מים, שיודע לחשב עבור כל אחד, את כמות המים המומלצת לו, על פי סוג הפעילות הגופנית ועל פי מאפייניו שלו.

 

קבלו את המחשבון שלנו:


i6  לבעלי אתרים: מחשבון מים

תוצאת החישוב

יש לשתות כמות מוערכת של: ליטר מים ביום, כוסות (כוס = 200 מ"ל)

חשב שוב